luni, 28 noiembrie 2016

diane.ro: O mică fabulă - Povestire de Franz Kafka


O mică fabulă - Povestire de Franz Kafka

Povestirea "O mică fabulă" (în original, în limba germană, "Kleine Fabel") a fost scrisă de Franz Kafka între 1917 şi 1923. Cuprinzând doar un paragraf, dar plină de semnificaţii profunde, uimitoare prin şocul cu care ne cutremură mintea şi imaginaţia, această povestire nu a fost publicată în timpul vieţii lui Kafka, şi a apărut pentru prima dată în "Beim Bau der Chinesischen Mauer" (1931).

O mică fabulă - Povestire de Franz Kafka 


"Vai," spuse şoarecele, "intreaga lume devine tot mai mică zi de zi. La început, era atât de mare încât mă înfricoşa. Am fugit, şi tot fugit, şi mă simţeam bine când vedeam pereţii atât de îndepărtaţi în stânga şi în dreapta mea, dar aceşti pereţi lungi s-au îngustat atât de repede încât am ajuns deja în ultima cameră, iar în colţul său se află capcană către care alerg spre a fi prins." 

"Trebuie doar să-ţi schimbi direcţia," i-a zis pisica, şi l-a înghiţit pe dată. 


Această proză scurtă a lui Kafka poate fi o metaforă a goanei noastre din viaţă spre obiective mai mari sau mai mici, care ne face să pierdem noţiunea timpului, ajungând să ne trezim că am ajuns pe neaşteptate în faţa morţii. Ne îndreptăm inevitabil spre nefiinţă încă din clipă în care ne naştem şi poate chiar atunci când ne dăm ultima suflare ne dăm seama că am fi putut merge în "altă direcţie," mai împlinitoare în viaţă, atunci când aveam la dispoziţie o mai mare libertate de mişcare, mai multe opţiuni.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Evenimentele zilei...