vineri, 15 septembrie 2017

Elena Toma - Club XXL: Creier pane garnisit cu gogoșari murați


Creier pane garnisit cu gogoșari murați

RĂSPUND UNEI PROVOCĂRI :)
La vederea acestei farfurii, m-am înduioșat, gândul fugindu-mi în anii copilăriei. Din casa părintească, atât a mai rămas. O farfurie și două mileuri croșetate de mama mea, Dumnezeu s-o odihnească. Mi-ar trebui încă o viață, pentru a-mi găsi liniștea sufletească. Dar despre asta, cu altă ocazie. Am zis să-mi bucur inima, cu privirile plecate peste farfuria veche de peste 40 de ani. Face parte dintr-un servici de masă cumpărat de mine din banii obținuți, premiu, la un concurs de muzică ușoară. 
Având nevoie de culori care să contrasteze frumos, zisei să prepar cele două bucăți de creier proaspăt aduse de o vecină venită, aseară, în vizită. Pudrat cu un pic de sare, piper, tăvălit prin ou, făină, tras în tigaia cu ulei, pe ambele părți, în cinci minute creierul a fost gata. Garnitura, decorați cu o tulpiniță de țelină murată, gogoșari zâmbitori, deosebit de gustoși, scoși din borcanul fermecat, plin cu gogoșari murați după o rețetă proprie. Și trecem la înfulecat. :)



Pentru cei interesați : 4 gogoșari, mari, cărnoși, spălați, lăsați la uscat, tăiați bucăți măricele, puși într-un castron, pudrați cu 5 linguri zahăr ( eu am avut niscai zahăr brun ) lăsat 24 de ore să se scurgă zeama din mnealor. Din când în când, amestecați gogoșarii, acoperiți vasul cu un capac. A doua zi, separați zeama de gogoșari. Apoi, prea_înroșiții prea_scurși de zeama îmbălsămată, se așează în borcanul spălat, bine uscat, pe un pat de mărar uscat, 3-4 foi de dafin, câteva boate de muștar, 3-4 căței usturoi, trei tulpinițe de țelină. Printre ei, strecurate bucăți de morcov, hrean, piper boabe. Zeama obținută de la gogoșari, amestecată cu 150-200 grame oțet de 9 grade și un vârf de cuțit de sare, o turnați în borcan. Înainte de a pune capacul, așezați peste compoziție foi de dafin, usturoi, piper boabe, țelină. După cca o săptămână, puteți servi gogoșarii. Poftă bună ! 


Elena Toma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Evenimentele zilei...