joi, 7 decembrie 2023

Nicoleta Mija - Iarna

Nicoleta Mija - Iarna - Cronopediada grup - Cronopedia

Nicoleta Mija - Panorama literară, decembrie 2023

04. (poezie)

Iarna

 

Încet se oprește pe stradă furtuna, 

Fulgii de zăpadă se joacă întruna, 

Visez mereu la iernile de odinioară,

Când ne-am și întâlnit prima oară,.

 

Acum am și tămplele puțin cărute,

Ele vor iarna mereu să o înfrunte,.

Umbra serii se ascunde după case,

Acoperită de valuri albe de mătase. 

 

Multe amintiri printre ierni am ascuns, 

Găsesc și în suflet un singur răspuns, 

Și copilăria revine in suflet și renaște, 

O privesc cu drag, dar ea călătorește. 

 

Din iarnă in iarnă eu multe povestesc,. 

Nămeții albi peste stradă mereu cresc, 

A venit și iarna dar îmi aduc iar aminte, 

Printre nămeții ei să merg bine înainte. 

 

Fulgii aleargă și printre multe gânduri,.

Zboară fulgii de nea iar peste drumuri 

Strada mea in polei se mai și îmbracă,

Eu mai cred că iarna iar se mai joacă. 

 

Nu-mi place vântul iernii care îngheață,

Și aduce in obraji o culoare iar pe față,

Cineva la ușa casei mele mai tare bate,

Și amintirile din zapezi vin de departe.

 

Gânduri ascunde printre ninsorile iernii,.

Ascunse dar și uitate de negura vremii,.

Iarna mea multe povești albe împarte,

Frigul le-a gonit pe toate iar într-o carte. 

©Nicoleta Mija, 2023

 

text participant la Cronopediada - Maratonul Panorama Literară

Un comentariu:

  1. Această poezie despre iarnă transmite o nostalgie profundă legată de trecut și de schimbările aduse de vremea rece. Autorul reflectă asupra iernilor din trecut, evocând amintiri despre întâlniri speciale și emoții din timpurile de demult. Însă, în ciuda trecerii timpului și a schimbărilor aduse de iarnă, rămâne o nostalgie tandră și dorul de acele momente speciale.

    Poezia descrie, de asemenea, modul în care iarna aduce schimbări, trecerea timpului și amintirile adânc înrădăcinate în suflet. Cu toate că se rememorează momentele din trecut, se simte o dorință de a merge înainte, de a privi cu dragoste și cu putere spre viitor.

    Este un amestec de melancolie și recunoștință pentru trecutul care a modelat prezentul și care continuă să ofere învățăminte. Iarna devine un simbol al schimbării și al regenerării, iar amintirile sale sunt prețuite și împărtășite ca povești într-o carte a vieții.

    RăspundețiȘtergere

Evenimentele zilei...