duminică, 15 octombrie 2023

Dorina Pop – Brățara de la amanet (proză)

Dorina Pop – Brățara de la amanet (proză) - Cronopediada grup - Cronopedia

Dorina Pop, România, Panorama Literară, Octombrie 2023

15 Proză

 Brățara de la amanet

 

– De ce nu vreți să înțelegeți că eu am găsit întâmplător brățara pe marginea aleei din parc. Chiar trebuie să-mi angajez un avocat pentru acest lucru?

– Băi, țâcă, urlă unul dintre polițiști în timp ce dă cu pumnul în masă, ce-ai avut cu fata?

– Nu știu despre ce vorbiți. care fată? Vorbeam despre brățara care-am dus-o la amanet...

– De ce n-ai adus-o la noi?

– Hai c-ați luat-o razna de tot! Voi dac-ați fi găsit un obiect pe care-ați fi putut să-l valorificați într-un fel, ați fi venit cu el la poliție?

– Uite ce e, prichindel, vorbește celălalt polițist mai calm. Fata asta, și pune în fața mea o fotografie c-o domnișorică destul de frumoasă, era cât pe-aci să-și piardă viața acum o săptămână. A fost bruscată, violată și deposedată de bunuri. Printre alte lucruri de valoare a avut la ea și o brățară identică cu cea pe care-ai amanetat-o tu.

– În cazul acesta cred că am nevoie de un avocat și nu glumesc. Eu alerg în fiecare seară în acel parc, dar nu comit infracțiuni. Singura mea greșeală a fost c-am dus brățara găsită la un amanet. Restul e o altă poveste și infractorul este bine merci, liber. Și dacă individa trăiește, nu credeți c-ar fi dreptul meu să solicit o întrevedere cu ea să vă lămuriți că n-am nici un amestec în ce-a pățit ea.

– Ai dreptate, ar fi o variantă, însă e la terapie intensivă...

– Și până se face bine, dacă-și revine, eu să stau în arest? Am examene de dat!

Unul dintre polițiști se ridică și-i face semn colegului său să-l urmeze. Ies din încăpere fără să zică nimic. Șocul produs de informațiile precipitate primite și cătușele care-mi strâng mâna dreaptă, nu m-au demolat integral. Analizez încăperea. Sus, într-un colț, o micuță cameră cred că-mi filmează fiecare gest, iar în fața mea un geam fumuriu îmi sugerează că cineva m-ar putea urmări. Pun mâna stângă pe masă și-mi ascund sub ea capul. Cum am putut să fiu așa de prost? Ce soluție să găsesc? Un gând pozitiv îmi inundă ființa: dacă sunt la camera ascunsă?

Vise. Iluzii. Și... un bărbat cu o servietă maro intră în încăpere.

– Bună ziua. Sunt avocatul Georgescu și am fost desemnat să te reprezint.

 ©Dorina Pop

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Evenimentele zilei...