luni, 25 septembrie 2023

Aurelia Albatros - De-a lungul timpului - Cronopediada grup - Cronopedia

Aurelia Albatros - De-a lungul timpului - Cronopediada grup - Cronopedia

Aurelia Albatros - Panorama Literară, Septembrie 2023

24 Proză (Dialogul cuvintelor)

De-a lungul timpului

vine-valul.gif?w=316

     Prezența întâlnind întâmplarea, la o terasă-n care-și beau cafeaua, se bucură mult, era ca o frunză-n adiere de vânt în momentele-n care focul vieții te arde, te doare și mai presus de toate te poate doborî în genunchi, dacă nu ești atent, simțind să afli detalii despre întâmplările neprevăzute, pe care le poți întâlni zilnic și care te surprind.

- Și astăzi îmi ești mai mult de cât aș fi visat vreodată... Îi șopti prezențaîntâmplării, salutând-o respectuos.

Întâmplarea simțindu-se, cumva, vinovată de aportul care-l avea asupra prezenței, îi răspunse la salut, cu-o voce joasă, sorbind din cafea, să nu poată fi întrebată ceva.

- Îți văd chipul mereu când nu mă aștept, care mă surprinde cu fiecare apariție, e un fel de fulger plin de emoții, unele pozitive, altele ce-mi pot schimba trăirea, exact când nu trebuie. De ce oare? Încercă prezența să intre într-un dialog cu întâmplarea.

- Dincolo, de mine și de tine, mereu va exista ceva nedefinit, uneori ne unește, alteori ne pune-n fața unui șir de îndoieli și nedumeriri, stări din care omul cu greu poate ieșii dacă nu știe a ne gestiona. Încercă să se justifice întâmplarea.

- Mă întreb adesea, care-i scopul intrării tale în a mea sferă... Uneori, când totul pare minunat, tu apari ca un taifun, alteori când totul pare încurcat, tu apari și luminezi. Gândi cu voce tare prezența.

- Nu-s o apă-n murmur de răspunsuri, să-mi pot justifica prezența, nimic nu depinde de mine, eu sunt doar un executor... Încercă întâmplarea să se justifice. 

- Enigmatic scop mai ai și tu... Prezența ta, este precum un foc, poate încălzi sau poate arde totul, rămânând în urma ta, fericirea sau regretul... Îi răspunse prezența zâmbind.

Cum este de știut, prezența și întâmplarea, nu-s de sine stătătoare, ele apar în urma unor gânduri, înțelese sau nu, în urma unor emoții necontrolate, neînțelese, totul fiind ca o curgere de trăiri ale omului, din acest motiv, prezența și întâmplarea au ajuns la concluzia că n-ar trebui să se justifice una alteia, rămânând prietene.

©Aurelia Albatros, 2023

...

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Evenimentele zilei...